marți, 22 ianuarie 2008

Cum am ferit de inghet florile din ghiveci

Pentru că nu am suficient loc unde să pun florile iarna, şi cum aveam multe ghivece cu flori deosebite, m-am gândit să le protejez cumva să nu îngheţe totuşi.
Nu ştiam care va fi rezultatul dar am zis ca să încerc cumva.
Şi iată ce am făcut: am luat o floie de plastic, mare, şi-am pus-o pe o masă lângă geam, pe hol. Am udat toate ghivecele cu flori şi apoi le-am aşezat unul lângă altul pe masă. După aceea am luat capetele foliei din cele patru laturi, le-am ridicat, şi le-am prins sus cu cârlige de rufe în aşa fel ca să fie bine închis. Astfel le-am făcut o ”pseudo-seră”.



În toată perioada aceasta din noiembrie şi până în ianuarie nu le-am mai udat. Doar în a doua săptămână a lui ianuarie, într-o zi mai călduroasă, le-am udat iarăşi pe toate, fără a lăsa apă în farfuriile lor, şi apoi am închis la loc folia.
Pe holul unde stau acum florile, este foarte frig iar în perioada când a fost multă zăpadă şi ger afară, geamurile holului au fost îngheţate bocnă şi ziua şi noaptea.
Jumătate din iarnă a trecut, dar nu ştim ce vreme va fi de aici încolo, dar ce pot să spun este că până acum florile ”ambalate” aşa au rezistat foarte bine gerului, ba chiar unele muşcate sunt gata să înflorească.

12 comentarii:

  1. si florile mele din balcon au inghetat, din fericire(sau din pacate) nu mai am foarte multe, doar cateva ghivece. Foarte buna ideea cu folia.
    Imi place mult blogul tau, te trec si eu la "bloguri personale" :).

    RăspundețiȘtergere
  2. Mă bucur să fie de folos şi altora metoda de protejare a florilor cu folia, pe timpul iernii.
    Mulţumesc Irina pentru aprecierea blogului. Tema e luată de pe net dar a fost prelucrată de soţul meu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna, imi place foarte mult blogul tau, si mie imi plac plantele si am destule ghivece, iar vara umplu gradina cu seminte si pana cade bruma am curtea plina de flori. Sunt pasionata si de fitoterapie, beau multe ceaiuri si imi prepar in casa multe remedii naturiste. Am gasit la tine foarte multe informatii interesante, si inca nu am citit decat o mica parte. Ma bucur ca am gasit blogul tau la Irina.

    RăspundețiȘtergere
  4. Bine ai venit Marilena. Sunt bucuroasă să aflu că ai găsit pe blogul meu informaţii utile pentru tine. Cred că este mult mai sănătos folosirea ceaiurilor naturale şi pe cât posibil şi a alimentelor fără chimicale.
    Lectură plăcută în continuare.

    RăspundețiȘtergere
  5. florile mele au inghetat ce sa fac?

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu stiu cat de tare au inghetat dar unele sunt rezistente si e posibil sa dea din radacina din nou. Eu le-as inveli in folie de plastic dar nu stiu cat mai ajuta acum dupa ce le-a prins inghetul.

    RăspundețiȘtergere
  7. florile mele nu infloresc,le ud odata pe saptamana si degeaba.nu stiu cum sa mai procedez.nu am inteles procedeul cu folia de plastic.cet de bun este?

    RăspundețiȘtergere
  8. In general iarna florile vegeteaza, si in primavara cred ca vor incepe sa infloreasca.
    Acesta este al doilea an in care am pus ghivecele sub floie de plastic dupa metoda explicata in articol si le vad pe unele, prin folie, inflorite.
    Inca nu le-am dezvelit. Voi vedea in primavara daca a murit vreuna.

    RăspundețiȘtergere
  9. ce pot face daca florile mele au inghetat pe balcon...mai este vreo cale de salvare ptr ele?

    RăspundețiȘtergere
  10. @Anonim nu stiu daca isi vor mai reveni. Unele mai puternice se poate sa-si revina. Eu le-as inveli in pungi transparente de plastic pana cand se mai incalzeste afara. S-ar putea sa mai dea din radacina.
    Succes!

    RăspundețiȘtergere
  11. Se poate proceda la fel si cu rozmarinul?

    RăspundețiȘtergere
  12. @Anonim, daca nu ai alta solutie pentru el, merita incercat

    RăspundețiȘtergere