duminică, 29 iunie 2008

Flori de Sunatoare

Anul acesta am avut multă sunătoare în grădină, pentru că intenţionat am lăsat-o să crească.
Sunătoarea are proprietăţi antibiotice, este diuretică, antiinflamator al căilor bronşice şi genito-urinare, antihemoragic, antihemoroidal, antinevralgic, antiulceros, cicatrizant, are acţiune hipotensivă şi vaso-dilatatoare.
Se mai numeşte şi Pojarniţă în unele zone, dar denumirea ştiinţifică este Hipericum perforatum L. şi face parte din Familia Hypericaceae.
Hyperici herba este numită materia primă, părţile terminale îmbobocite sau înflorite de 20 - 30 cm lungime, care se folosesc de obicei.




2 comentarii:

  1. intr-adevar o floare cu calitati deosebite, ofloare sfinta , floarea lui Iisus asa o stiu eu si care este pt mine primordiala intre plantele medicinale care nu-mi lipsesc la mine acasa. Nu stiu ce m-as face daca n-ar mai exista acaesta floare.

    RăspundețiȘtergere
  2. care aveti sunatoare de dat?ca eu una n-am reusit anu asta sa cumpar:|si cea de la farmacie e naspa

    RăspundețiȘtergere