marți, 25 noiembrie 2008

Semn de carte cusut

Iată ce uşor şi repede se poate face un semn de carte pentru Biblie.
Pe o bucată de etamină cu ochiurile mici se calculează în aşa fel încât să rămână suficient material pentru margine având în vedere că etamina se destramă.
Se face mai întâi chenarul (poate fi de diferite modele) apoi se alege un verset din Biblie - mai scurt ca să se încadreze.
Dacă avem o bucată mare de etamină putem calcula câte semne de carte se pot face din ea, apoi le coasem pe toate şi la urmă le decupăm.

Se poate varia forma şi mărimea literelor.

Când este terminat de cusut semnul de carte, pe spatele lui se pune un plastic cu lipici sau din acela care este ca un abţibild, pentru a se acoperi capetele de aţă şi totodată plasticul îl va face să stea mai ţeapăn.
Plasticul va fi decupat exact cât este pânza, lăsând să treacă în afară franjurii care vor fi făcuţi din două fire de etamină destrămată.

Sunt foarte potrivite pentru a le face cadou celor dragi.

Update:
Am gasit si pe blogul Ioanei un model frumos pentru semn de carte.

8 comentarii:

  1. Interesant, am vazut la targul de carte asa ceva!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata minunat, Lia! Si este simplu de cusut...am si eu semne de carte cusute si goblenuri, dar nefinalizate, spre rusinea mea....ca proiect pt anul viitor va fi sa termin ot ce am nefinalizat in materie de cusut, apoi sa le inramez...apoi voi posta si eu pe blog rezultatele...dar pana atunci , cu drag si parca fara spor....cos la ele...:)
    Sa ai o seara superba! Cu multa bucurie, Elena!

    RăspundețiȘtergere
  3. Gingasia cred ca multe persoane lucreaza asa ceva. Acesta este facut prin anul 2000.
    Dumnezeu sa te binecuvanteze!

    Elena multumesc pentru urari.
    Da este simplu de cusut. Ma bucur ca iti place sa cosi goblenuri ca-i mare migaleala la ele, si ai tot timpul ca sa le finalizezi, tu sa fii sanatoasa. Abia astept sa le vad pe blog!
    Iti doresc binecuvantarea Domnului!

    RăspundețiȘtergere
  4. Fetelor, imi iau cosul cu lucruri neterminate si vin la voi...
    Rodica

    RăspundețiȘtergere
  5. eu ma 11 ani am invatat sa cos pe etamina acum... o luna as dori sa colectionez semne de cartedar nu am modele
    ma puteti ajuta?

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim ma bucur ca ai invatat sa cosi pe etamina, inseamna ca-ti place. Iti doresc sa ai realizari frumoase!
    Voi cauta modelele de semne de carte pe care le am si le voi posta pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  7. multumesc apropoo ma cheama simona apreciez ajutorul

    RăspundețiȘtergere