sâmbătă, 6 septembrie 2008

Craitele

Sunt originare din America de Sud. Au un miros puternic şi înfloresc din iunie până în octombrie.
Conţin substanţe nocive pentru insecte. Plantate câteva fire pe lângă varză alungă musculiţele iar două crăiţe sunt suficiente pentru şase fire de roşii, ca să alunge dăunătorii. Nici ţânţarilor nu le place prin apropierea lor.
Găinile care consumă frunze şi flori de crăiţe vor face ouă cu gălbenuşul mai colorat.
Denumirea ştiinţifică a crăiţelor este Tagetes patula şi face parte din Familia Asteraceae (Compositae).



3 comentarii:

  1. N-am stiut ca alunga insectele,desi stiu ca miroase intepator floarea,dar si planta...tot.Noi le spunem ferfeni si eu aveam multi in alti ani,ca si gard viu.Sunt unii pitici si altii inalti.O sa pun si eu la anu printre ardei,ca o musca,sau nu stiu ce,ii gaureste si apoi fie nu mai cresc,fie chiar se strica,intrand prin gaurice apa.Si am stropit de insecte de cateva ori.Asta-i o solutie faina.Multumesc.
    Lia,ai stiut ca ceapa se dezvolta frumos daca pui 2..3 galbenele pe strat?Eu am pus,de fapt la mine rasar galbenelele singure si am ceapa grozav de frumoasa si sanatoasa...pe seceta care este....
    Auzi...,zic astia ca o sa ploua.Doamne-ajuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Elisa nu stiam ca ceapa se dezvolta frumos daca are cateva fire de galbenele printre straturi. Am sa incerc. Si la mine galbenelele rasar singure dar nu le-am lasat prin ceapa.
    Cat despre ploaie, stie Cel de Sus....

    RăspundețiȘtergere
  3. subiecte f. interesante,demne de luat in seama

    RăspundețiȘtergere