joi, 30 octombrie 2008

Levantica

Vara aceasta am primit o levănţică micuţă şi-am pus-o în grădină. A mai crescut puţin dar nu a înflorit.


Din câte ştiu este o plantă care creşte sub formă de tufă şi îşi menţine frunzele verzi pe toată perioada anului. Nu trebuie udată excesiv şi agrează în special terenul pietros.
Se foloseşte foarte mult în bucătărie datorită aromei sale plăcute, ca plantă medicinală ajută la tratarea diferitelor afecţiuni dar este utilizată şi la producerea parfumurilor pentru produsele cosmetice.
De obicei se întrebuinţează florile dar tulpinile lemnoase pot înlocui beţele pentru frigărui în special pentru peşte - vor da o aromă plăcută.
Trebuie să ţinem cont de faptul că levănţica uscată îşi păstrează mai bine aroma; se foloseşte doar o treime din cantitatea pe care o folosim din levănţica proaspătă.
Levănţica se pune la uscat împachetată în hârtie, sau mănunchiuri agăţate în locuri aerisite şi umbrite ori se păstrează la congelator.
Pentru bucătărie se vor alege florile de culoare intensă. Nu se vor utiliza florile de levănţică din florării sau magazine - ar putea fi tratate cu pesticide sau substanţe de întreţinere.
Denumirea ştiinţifică a plantei este Lavandula augustifolia (flori de levănţică - flores lavandulae) şi face parte din familia Labiatae (Lamiaceae), familia mentei.

Pentru cine vrea să vadă superbe lanuri de levănţică înflorită aici

5 comentarii:

  1. Sunt mai multe soiuri; a mea nu stiu cum va avea floarea. Dar m-au incantat pozele cu levantica inflorita de pe blogul Evei din Polonia, de aceea am dat linkul.

    RăspundețiȘtergere
  2. la noi gasesti pungute mici de matase sau...felurite materiale cu saminta de levantica sau chiar frunze...si le pui in sertare cu haine sau in dulao agatate de cuiere ca sa dea miros frumos...

    Am si eu citeva dar ale mele sint uriase. Unele sint mai aromate ca altele...culoare lilac...si mai inchisa violet...Rodica Botan

    RăspundețiȘtergere
  3. lia daca ai sti cite mesaje am pierdut pina acuma...nu ti-a mai spus nimeni ca partea de jos nu apare dupa postati un comentariu apare doar o linie...si nu pot lasa mesaje...

    RăspundețiȘtergere
  4. Se intampla ceva ciudat cu calculatorul dvs... Nu aveti pe nimeni prin apropiere sa se uite un pic la el?

    RăspundețiȘtergere