sâmbătă, 1 noiembrie 2008

Crizanteme imbobocite

Crizantemele mele abia acum încep să înflorească. Dar unele au bobocii mici de tot şi sunt dintre cele care au culoarea foarte frumoasă. Iar pletoasele albe care înfloreau printre primele, abia au bobocii ca năsturaşii. Vremea este foarte bună pentru ele şi dacă va mai ţine aşa vor avea şi ele timp să înflorească.






Denumirea ştiinţifică a crizantemei este Chrysantemum hortorum şi face parte din Familia Asteraceae.
În Japonia se organizează pe data de 9 septembrie Festivalul Naţional al Crizantemei.

4 comentarii:

  1. Sunt florile mele preferate...
    Si nu am gasit nicaieri radacini sa plantez si eu.
    Sper ca la anul sa pot avea si eu, macar din cele simple, nu mai vorbesc de cele mari care mi-au bucurat copilaria. Sunt superbe, miros tare frumos, si mie imi place nespus toamna.

    RăspundețiȘtergere
  2. Marilena daca ai fi aproape ti-as da din toate soiurile pe care le am. Si eu le am de pe la vecine.
    Dar sa-ti spun cum ai putea totusi in toamna aceasta sa faci rost de unele cu radacina. Iti spun din experienta. Mergi si-ti cumperi cateva fire de care iti plac cel mai mult (daca se poate sa fie cu mai multe ramurele pe tulpina sau macar frunze. Le pui intr-o vaza cu apa acasa, intr-un loc cu lumina si nu le schimbi apa ci, din cand in cand mai adaugi cate un pic de apa proaspata. Daca firul de crizantema are ramurele cauti sa fie puse in vaza in asa fel incat primele sa ajunga in apa. Asa s-ar putea sa faca radacini. Apoi le pui in pamant iar in primavara le plantezi in gradina. In felul acesta mie mi-au facut radacini unele fideluta albe. E drept ca nu am reusit la toate sa obtin radacini dar la unele da.

    RăspundețiȘtergere
  3. Lia, eu asta impresie am că ai o minunăţie de grădină! Un rai al florilor! Numai frumuseţi ne arăţi aici. Bunica mea spunea că omul care iubeşte florile, animalele, are un suflet bun!
    Dânsa era "topită" după flori. Şi mi-a transmis şi mie această pasiune. Aş pune în curte numai flori. anul trecut i-am făcut tatei o "surpriza": i-am pus printre ardei...crăiţe şi cârciumărese! A cam bombănit niţel, dar până la urmă i-a plăcut: ardei cu flori! :-)
    Superbe crizantemele! Păi cam ele sunt ultimele flori de care ne vom mai bucura...

    RăspundețiȘtergere
  4. imi plac florile, dar de-abia de anul acesta am inceput sa achizitionez de pe la unii- altii, mai ales de la vara-mea, care are pensiune si o multime de flori.

    RăspundețiȘtergere