sâmbătă, 20 iunie 2009

Ce planta este aceasta?

Primăvara aceasta au răsărit in gradină niște plante deosebite pe care nu le cunosc. Le-am categorisit ca fiind ”buruieni” și pe cele mai multe dintre ele le-am îndepărtat, dar am lăsat două trei să văd cum se vor dezvolta.
Sunt foarte viguroase și se pare că rezistă și în condiții mai vitrege.
Iată că acum au înflorit și tot nu știu ce fel de plantă este. Parcă am mai văzut flori asemănătoare dar nu-mi aduc aminte exact.
Dacă știe cineva denumirea sau alte amanunte despre această plantă aș fi bucuroasă ca să aflu.


26 de comentarii:

  1. ori ce floare este o minune a lui DUMNEZEU

    RăspundețiȘtergere
  2. Eram tentat să spun că este "măselariţă" - destul de ntâlnită pe la noi, prin Bărăgan. Numai că accea are flori (asemănătoare ca şi colorit) dispuse pe întreaga tulpină. Planta despre care spun, era folosită "de leac" de bătrâni, pentru durerile de ...măsele!. Un fel de ..."algocalmin" popular! :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Aici ce am gasit pe : http://www.wildflowers-and-weeds.com/Plant_Families/Solanaceae.htm
    Planta este: Hyoscyamus niger.Pony, Montana. Henbane is an introduced plant from Eurasia with powerful narcotic properties. During World War II my grandmother helped collect henbane as a pain-killing medicine for the war effort.

    RăspundețiȘtergere
  4. Deasemenea de pe wikipedia, despre aceasi planta, Hyoscyamus Niger sau Henbane: http://en.wikipedia.org/wiki/Henbane
    Este o planta ce contine alcaloizi toxici atat pt organismul uman cat si pt cel animal. Pacat, tare frumoasa este.

    RăspundețiȘtergere
  5. Este foarte frumoasa aceasta planta :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Va multumesc tuturor pentru comentarii si in special lui Alex si Anonim care mi-au furnizat informatii despre aceasta planta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Planta se numeste Maselarita si este buna pentru durerea de masele.As vrea sa stiu,daca nu va suparati,de unde sunteti pentru ca eu am cautat acesta planta toata vara,si nu am gasit.Adresa mea de email este:deyuzza_2008@yahoo.com
    Eu sunt din Constanta.Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  8. Deyuzza planta aceasta a rasarit singura in gradina si eu am lasat-o sa creasca, gandind ca este regina noptii.
    Dar cand am citit ca este asa de otravitoare am smuls-o imediat si am ars-o.
    Cred ca vantul a adus semintele pentru ca din cand in cand mai gasesc cate una prin gradina, care abia creste.

    RăspundețiȘtergere
  9. Heei,nu trebuia s-o smulgi. Se taie cu forfecuta jumatate din frunza si se prepara un ceai cu care te clatesti doar in gura 5-7 zile pe an dimineata pe stomacul gol. Este nemaipomenita pentru paradontoza. Vei prinde 70 de ani si vei avea dintii in gura si la locul lor. Numai carii sa nu faci. Eu o caut de 2 ani.

    RăspundețiȘtergere
  10. Va rog frumos, daca se poate, doresc si eu seminte sau cateva frunze de maselarita. am paradontoza si poate m ar ajuta. Am cautat la plafar si nu o au. Nu stiu unde sa o mai caut. adresa mea de mail: manuela_e_b@yahoo.com , VA MULTUMESC MULT

    RăspundețiȘtergere
  11. unde pot sa gasesc aceasta planta?

    RăspundețiȘtergere
  12. imi spune si mie cineva de regina noprii isi inchide petalele ziua si noaptea si le deschide?

    RăspundețiȘtergere
  13. @Anonim, da, regina noptii isi inchide ziua petalele si le deschide spre seara cand emana si un parfum deosebit de placut. Dimineata le are inca deschise si cum vine caldura isi inchide petalele.

    RăspundețiȘtergere
  14. si o caut tot pt tratament pt paradontoza.. de halucinat nu doresc.. ca e destul de halucinanta viata de zi cu zi si asa. sa incerc sa ameliorez as fi vrut. am auzit in multe locuri de ea.. se pare ca e o minune.

    RăspundețiȘtergere
  15. pentru paradontoza am trimis azi un articol la sfatulmedicului.ro

    RăspundețiȘtergere
  16. eu sunt in clasa a v -a si tocmai ce am vorbit despre maselarita este o plnta otravitoare care este buna pt durerea de masele si este inrudita cu cartoful . o planta otravitoare care este inrudita cu cartoful este matraguna din ea se obtine un medicament numit ATROPINA folosita ca picaturi pt ochi .

    RăspundețiȘtergere
  17. vreau si eu maselerita, o caut de mult daca are cineva să-mi dea și mie, cu multumiri
    adresa este limadesign04@yahoo.ro

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna ziua,
    Am fost diagonosticata cu paradontoza, si as dori sa incerc un tratament cu aceasta planta miraculoasa. Din pacate nu am gasit o in magazinele de specialitate din Iasi.
    Orice informatii imi este de folos, de unde as putea sa mi-o procur. Multumesc frumos. adrsa de mail : dn _alina@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  19. am inteles ca este buna pt. parandontoza aceasta planta, a facut cineva acest tratamest si sa imbunatatit acea parandontoza, si eu am inteles ca am aceasta boala , care se spune ca este nevindecabila cu medicina moderna .

    RăspundețiȘtergere
  20. buna zioa si eu caut acesta floare cum o pot achezitiona gabriel_ionneaga@yahoo.es

    RăspundețiȘtergere
  21. as dori va rog planta maselarita sau seminte sunt din rm valcea si am parodontoza.justinianpopescu76@yahoo.es
    multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna ziua!
    Caut aceasta planta de ceva timp si nu gasesc! Probabil pt ca este otravitoare, dar eu o vreau pt gargara pt parodontoza.
    Daca cineva ma poate ajuta, pe unde o gasesc sau ceva seminte pt a o cultiva.
    Va multumesc!
    mioaramarineci@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  23. va rog sa-mi trimteti si mie informatii unde gasesc maselarita pentru gargara. pexan1970@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  24. Buna ziua. M-ar interesa si pe mine aceasta planta sau seminte, cum pot sa o procur. va mnultumesc Adresa mea de email gylydimcica@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  25. Si eu caut frunze de maselarita ptr gargara
    Unde gasesc?
    Email vasilepaul71@yahoo.com
    Va rog daca stie cineva sa mi dati email
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  26. Am si eu o paradontoza urata si as avea nevoie de planta. Pe unde se gaseste, de preferat in apropierea Brasovului? alacupescuitu@yahoo.com
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere