miercuri, 28 octombrie 2009

Dovleci comestibili - dovleci ornamentali

Am primit acești dovleci de la vecina mea. Știu ca uriașii portocalii și cei doi cu formă de pară (mari) sunt comestibili. Cei mici cu forma de pară sunt ornamentali.
Despre dovlecii care seamănă cu o floare nu știu nimic. Este și prima dată când văd această formă.
Dacă îi cunoașteți mai bine aș dori și eu să aflu detaliile (în general, utilitatea lor). Mulțumesc anticipat.


Denumirea științifică a dovleacului este Curcubita maxima și face parte din Familia Curcubitaceae

3 comentarii:

  1. Lia,
    cei albi sunt soiulPatison.Uita-te aici
    http://elisagradinameadevis.wordpress.com/2009/04/06/azi-seman-dovlecei/
    Eu am semanat dar nicio samanta nu a fost buna,ceilalti insa au rasarit si fructificat.Sa stii ca si acestia albi simici sunt comestibili.Mai mult ,am aflat de curand ca si dovlecii-bostani care se dau animalelor si aceia sunt comestibili.De fapt este logic...ce mananca animalele este bun si pentru om,respectic bostanii.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Elisa pentru lamuriri.
    Vecina i-a pus langa gardul care ne desparte si au trecut si la mine. Ea a facut anul acesta foarte multi dovleci de multe feluri.
    Pe acestia din soiul Patison inca nu i-am incercat sa vad daca au seminte mature dar as vrea sa plantez la anul ca-mi place forma lor de floare.
    Animalele stiu ce e bun de mancat. Asa am aflat ca si lucerna este foarte buna si sanatoasa pentru oameni.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu anul acesta am chiar foarte mulți sub forma de floare albi și aș dori să știu dacă se mănâncă si cum

    RăspundețiȘtergere