luni, 15 august 2011

Scrisoare nostalgica

Aceasta este o scrisoare nostalgica, adresata celor care fac parte din
generatia NOASTRA.

Nascuti la sfarsitul anilor 70, inceputul anilor 80, vedem acum in
anul 2007 cum casa parintilor nostri este de 50 de ori mai scumpa
decat atunci cand au cumparat`o ei, si realizam ca noi o sa platim
pentru casele noastre in jur de 50 de ani. Nu avem amintiri despre
primii pasi pe luna, nici despre razboaie sangeroase, dar ne pricepem
la istorie si la politica mai mult decat cred batranii, care bombane
in spatele nostru ca "noi nu stim nimic". Suntem ultima generatie care
a jucat Ascunsea, Castel, Ratele si Vanatorii, Tara tara vrem ostasi,
Prinsea, Sticluta cu otrava, Pac pac, Hotii si vardistii, ultimii care
au strigat "Un doi trei la perete stai", ultimii care au folosit
telefoanele cu fise, dar primii care ne-am jucat pe jocurile video
(remember Mario?) si primii care am vazut desene animate color.
Noi am purtat jeansi elastici, pantaloni evazati, geci de blugi de la
turci, iar cine avea firme gen Lee sau Diesel era deja lider de gasca.
Baietii si-au scris numarul fotbalistului preferat cu pasta de dinti
pe tricouri, iar fetele si-au cusut pe blugi stelute si inimioare. Noi
nu am dat Capacitate, nu am dat grile la admitere si am fost ultimii
Soimi ai Patriei, cu costumele alea groaznic de nepotrivite cromatic.
Am invatat poezii in romaneste la gradinita, nu in engleza, si am
cantat MULTI ANI TRAIASCA nu HAPPY BIRTHDAY la aniversari. Spuneam
misto si fain in loc de cool. Am sorbit din ochi Beverly Hills,
Melrose Place, Twin Peaks, Dallas.. si cine zice ca nu s`a uitat ori
minte ori nu avea inca televizor.

Ne uitam la desenele animate de la italieni si ne era ciuda ca nu avem
si noi subtitrare sa intelegem de ce s`a certat Mila cu Shiro.
Reclamele de pe posturile straine ne innebuneau, si abia asteptam sa
vina si la noi inghetata Magnum, sau pustile alea absolut superbe de
apa. Intre timp, ne consolam cu Tango cu vanilie si ciocolata si
clasicele bidoane umplute cu apa de la robinet, care turnate in cap ne
provocau pneumonii. Si uite un motiv bun sa nu mergem la scoala..
........................................................

Am citit Licurici, Pif si Hercule (care aveau cadou niste jucarii
bestiale) si am baut Cico si sucuri de la tec fara sa ne fie teama ca
au prea multe E`uri, iar la scoala beam toata clasa dintr`o sticla de
suc fara teama de virusi.
Noi am injurat arbitrul care ne`a furat la meciul cu Danemarca, si
poate ca tot noi i`am trimis 10000 de mailuri de "dulce".
Noi nu ne dadeam bip`uri, ne fluieram sa iesim afara, noi nu aveam
dolby surround, taceam toti ca sa auzim actiunea filmului, nu aveam
Nintendo sau Playstation ci jocuri tetris si jocuri de televizor, de
care ne plictiseam la o luna dupa ce le cumparam si le uitam pe dulap,
pline de praf.
...........................................................

Este uimitor ca inca mai suntem in viata, pentru ca noi am mers cu
bicicleta fara casca, genunchiere si cotiere, nu am avut scaune
speciale in masini, nu am aruncat la gunoi bomboanele care ne cadeau
din greseala pe jos, nu am avut pastile cu capac special sa nu fie
desfacut de copii, nu ne`am spalat pe maini dupa ce ne`am jucat cu
toti cainii si toate pisicile din cartier, nu am baut doar apa
imbuteliata, ne-am tavalit si balacit prin toate baltile si nu am
tinut cont de cate lipide si glucide mancam.
Noi am auzit cum s`a tras la Revolutie, noi am fost martorii a trei
schimbari de bancnote si monede, noi am ras la bancuri cu Bula, noi am
fost primii care au auzit`o pe Andreea Esca, noi suntem cei care mai
tinem minte emisiunea "Feriti`va de magarus".

Suntem o generatie de invingatori, de visatori, de first-timers...
Daca esti de`al nostru...

Felicitari!


Pentru cine vrea sa citeasca toata scrisoarea iata sursa

Un comentariu:

  1. FOARTE FRUMOS ...........
    CUM POTI SA NU IUBESTI OMUL CARE A SCRIS ACEST TEXT ATIT DE VIU !
    MULTUMESC

    RăspundețiȘtergere